dinsdag 28 januari 2014

Een mooie doek voor in de wieg of het ledikantje

...zacht golvend stekenpatroon...

Dat wil ik nu ook eens proberen, een 'zigzagdeken' zoals Maris het noemde. In het boek 300 haaktips en technieken van Jan Eaton wordt het een zacht golvend stekenpatroon genoemd. Even verderop blijkt dat je het ook een kepermotief kunt noemen. Dit heeft een iets scherpere hoek, maar ook best heel leuk! 

Nou ja, hoe het ook heet, ik wilde het ook eens proberen. Na wat oefenen kwam ik tot de conclusie dat ik het mooiste resultaat krijg met het zacht golvende stekenpatroon. Omdat ik mijn katoentjes wilde gebruiken (even opruimen!;) maar ik ook niet te lang bezig wilde zijn, bedacht ik het volgende: een dubbele katoenen draad en naald 5. 
Een ideale oplossing. Het gaat lekker snel, het voelt mooi stevig aan en het resultaat mag er tot nu toe zijn :)

Geniet van de mooie kleuren en wie weet... heb je zelf ook wat restjes die je nu mooi kunt gebruiken!

Lots of love,

Ilse








2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit!!
    Alleen... als je zo doorgaat heb je wel heeeeel veel draadjes af te hechten!!
    Misschien een tip voor je: als je met een nieuwe kleur begint laat je de draad van je oude kleur zo'n 5 cm over je steken 'meelopen' als ook het stukje 'aanhechtdraad'.... en je haakt ze zo meteen weg!!
    Niks geen gezeur met afhechten (waar je meestal niet zo veel puf meer in hebt als je project eindelijk klaar is) en je ziet er uiteindelijk niets van!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen