donderdag 12 december 2013

Lekker creatief maar even iets anders!

Even iets anders dan creatief met wol

Met twee kleine jongens thuis ben ik wat sneller uit gehaakt, maar zit ik natuurlijk ook niet stil! Momenteel richt ik me op het naaien (vooral op naailes, even geen aandachttrekkers in de buurt..:) en ben ik bezig met twee truitjes voor de jongens. Omdat ik eerst een stofje had gekocht en later bedacht wat ik er precies mee wilde, kwam ik net wat te kort. De oplossing: een naad op het achterpand. Zo kan ik precies twee sweeters uit 1,20m stof halen.

Om het origineel te maken lock ik de naden met een contrastkleur (aan de buitenkant!) en wordt de binnenkant van de capuchon een tegenstofje.

Het is nog niet klaar, maar hier vast een impressie ;)




Het patroontje heb ik uit de najaars Knippie 2013




Dan toch nog even wat gehaakt tussendoor...




Een warm kussen voor op de bank, om een beetje in de wintersferen te komen, maar voor het voorjaar vast een vrolijk achterkantje.




Maak zelf je winterstuk met natuurlijke materialen!

Duimdikke takken, snoeischaar, wat binddraad, beetje mos, lijmpistool, dennenappels, rozenbottels en wat spuitsneeuw... Dit alles in een mooie bak of schaal en zie hier het resultaat. Lichtjes of kaarsjes erin kan het geheel compleet maken.

Laat je inspireren en ga lekker zelf aan de slag! Heerlijk om even tijd te nemen voor jezelf en iets moois te maken. Simpel maar doeltreffend en je haalt zo de winter vast in je huis.





 Succes!

Ilse







Geen opmerkingen:

Een reactie posten