maandag 9 december 2013

Handwarmers


Ik zag ze al veel op andere blogs.. de handwarmers! 
Ik had nog wat restjes wol, dus ik dacht laat ik me er ook eens aan wagen.. 
Heerlijk bij het open haardvuur.. gezellig hoor, die donkere dagen!


Ik heb er geen patroon van, heb het beetje op eigen gevoel gedaan. Steeds even passen, dus voor mij perfect op maat. 



Heerlijk warm zijn ze! 
(mijn gebreide sjaal van vorig jaar ook nog volop in gebruik ;-))

Om toch een ideetje te geven hoe ik hiermee begonnen ben, hieronder een voorbeeld van de opzet. 

Ik ben begonnen met 30 lossen. Dit is natuurlijk afhankelijk van de dikte van de wol die je gebruikt en de maat die je nodig hebt. Pas het daarom gewoon even om je hand vanaf de plek waar je wilt beginnen. 
Zie foto hieronder..

 Sluit de ketting dan met een halve vaste tot een ring. 

Je kunt natuurlijk zelf bekijken welke steek je gebruikt. Dit voorbeeld is met stokjes gemaakt, zelf heb ik bij de handwarmers een cluster van 3 stokjes gebruikt.

Na een aantal rijen kom je bij het gat voor de duim. Om dit gat te krijgen haak je 3 lossen en keer je je werk, ga zo weer door met de volgende rij. Doe dit een aantal keer tot de onderkant van je duim en haak dan weer gewoon rond.  


Dit is zomaar om een idee te geven hoe je je handwarmers kunt maken. Het is dus geen patroon. 
Zodra je ermee bezig bent, krijg je vanzelf ideeën hoe je het hebben wilt en probeer ook gewoon wat. 
Het gat voor de duim is met vasten gehaakt en steeds wat steken geminderd. 

Het is echt een leuk projectje en snel gemaakt! 

Mariska

Geen opmerkingen:

Een reactie posten