maandag 18 november 2013

Zpagetti opbergmand

'T is toch nog wat geworden

Een tijd geleden 3 'bollen' gekocht bij de kruidvat. Het duurde even voordat ik wist wat ik ervan wilde maken. Haken met Zpagetti (o.i.d.) moest ik toch even proberen ;). Uiteindelijk werd het een opbergmand. Ik had voor dit formaat precies genoeg. Diameter bodem 40 cm, rond.

Eigen patroontje
- haak een rondje zo groot als je de mand wilt hebben, (plat!)
ik gebruikte steeds vasten
- haak daarna een rand met steeds hetzelfde aantal steken.
- beetje bij beetje minderen per toer
- gewenste hoogte? 1 rand halve vasten in buitenste lusjes en klaar!

Extra;)
Let op bij goedkope Zpagetti, of dergelijk materiaal, dat je tricot maar ook Zpagetti zonder rek hebt (dat was bij mij de rode kleur). Het wordt dan wel heel stevig, maar het is heeel hard werken! Het rekt niet, voelt stug aan en het voelt na een keer uithalen niet heel fijn aan je arm ;) Maar goed, dat hoeft nu niet meer, ik vind hem mooi en hoop er nog lang plezier van te hebben!

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten