maandag 3 juni 2013

Gehaakte omslagdoek voor de zomer


Het wordt toch anders dan ik had bedacht, de doek valt niet zo mooi als gehoopt, en trekt wat scheef aan de bovenkant. Helaas! Maar dan zit er niet anders op dan.. 
UITHALEN! 

Niet de eerste keer dat er wat uitgehaald moet worden en vast ook niet de laatste:)

Dus toch maar even ene patroontje gezocht en aan de slag gegaan. Het rusultaat wordt best mooi zo. Vooral lekker luchtig.
Gewone garen voor haaknaald 2-3, maar nu gebruik ik haaknaald 8 voor een luchtig en speels effect.
Het patroon vond ik bij DROPSdesign.



Hij is dan nog wel niet af, maar hier toch alvast het beginnetje


Ilse

3 opmerkingen:

  1. Hallo,
    wat een mooie dingen zie ik toch voorbij komen.
    Dit vind ik een heel erge leuke omslagdoek.
    Het patroon heb ik al van je blog afgehaald om het te gaan haken.
    Maar eerst nog wol of katoen.
    Enne,is het erg moeilijk.....
    k`Ben nog maar beginnend haakster.

    groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilda,

      Het is niet moeilijk en je haakt het zo weg, ook als beginnend haakster ;)
      De grote naald maakt dat het snel gaat en de steken worden steeds herhaald.
      Zie http://www.youtube.com/watch?v=9ogaBC7iLDQ voor een voorbeeld bij het haken van het dubbele stokje :)
      Dit kan je helpen het snel en gemakkelijk onder de knie te krijgen.

      Zet hem op! Als je eenmaal bezig bent zul je merken dat het steeds makkelijker gaat!

      Hartelijke groetjes,
      Ilse

      Verwijderen
  2. Nog even een opmerking

    Bij deze doek heb ik zelf het dubbelstokje gebruikt om het geheel luchtig te houden.
    Het maakt niet veel uit verder qua model, de gaten worden met het dubbele stokje groter.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen